öneriler

12 SAAT KURALI ! Çalışmaya odaklanmak - Hayatını değiştirmeye hazır mısın?


Konnichiwa minna ! Eğer instagramdan değil blogerdan ilk okuduysanız oyunu bozmayın lütfen. Hesaba bu yazıyı atmama azcık daha süre var 😅 Şşş bu aramızda sır tamam mı😁😁

Şimdi gelelim bu yazımızın konusuna... öncelikle 12 saat kuralımızdan bahsedeceğim ardından çalışma şekillerimizden azıcık bahsedip tekrar zinciri kırma etkinliğimizi anlatıp kapanışı yapacağım. Her zaman olduğu gibi belirtmek istediğiniz bir şey olursa yorum yoluyla bana soru ve görüşlerinizi belirtebilirsiniz keyifli okumalar dilerim 😁


Bilenler bilir ben bu sözü gördüm göreli sever uygulamaya çalışırım. Dedim ki bunu neden günü gününe uyguladığım bir #zincirikırma etkinliğine dönüştürmeyeyim? 
bunları gün gün sizlere aktarmayı planlıyorum. Not tutmak için ben hazır planner satın aldım. ama sizler için de hazır şablonlu yazdırılabilir plannerler (aktif link) buldum elbette.😁

. . .


Gelelim kuralımızın ne olduğuna:

Kuralımız iş veya okulda harcadığımız süre dahil olmak üzere tam 12 saat çalışmak! Yok yok ciddiyim. Gözünüz korkmasın hemen 😁
Ama bu çalışmak kelimesini şöyle açmak istiyorum,

Kendimizi geliştirmek!


Klasik eğitim, hayatınızı kazanmanızı sağlar;Kendinizi geliştirmeniz ise size servet kazandırır.

Bu 12 saat içinde bize faydası olduğunu düşündüğümüz şeyleri de dahil ediyoruz.
Örnek vermek istersek, gitar çalışmamız veya kitap okumamız gibi, yarın bugün olduğumuz yerden daha iyi yerde olmak istediğimiz her şey, bunu sağlayabilecek her şey bu çalışma kısmına girecek. 

. . .

Günde 12 saat = Haftada 84 saat

Çok fazla çalışın. Haftada en az 80 veya 100 saat çalışın. Böylece başarı oranınızı geliştirin. Diğer insanlar haftada 40 saat çalışıyorsa bile onların 1 senede yaptığı şeyi siz 4 ayda yapacaksınız. -Elon Musk

Şimdi düşünün bir işte iyi sayılabilmek için ortalama 1000 saat 'emek vermemiz' gerektiği söyleniyor. Sizce okulda gördüğünüz 3 saat dersten sonra 9 saat boş boş instada foto beğenerek, facebookta başka insanları stalklayarak, kim ne yapmış diye dedikodu yaparak bu 1000 saate nasıl ulaşabiliriz? Hele ki benim gibi programlama denen araya uzun zaman koyunca ekrana boş bakmanıza neden olan  nankör bir şey ile uğraşıyorsanız? 

. . .




Şimdi sınava hazırlanan arkadaşlarımız eski adıyla LYS yeni adıyla yks sanırım diyeceklerdir ki: "YA BİZ ZATEN TÜM GÜN ÇALIŞIYORUZ DAHA Bİ FAYDASINI GÖREMEDİK?"
Birkaç satır yukarıda bilerek çalışmak kelimesi yerine emek vermemiz gerektiği kelimesini kullandım. Şöyle ki bazı çalışmalar şundan ibaret:

-Elinizde bir kitap var. bir sayfada birkaç paragraf bir sürü kelime var. Okuyorsunuz okunuyorsunuz ve sayfayı çeviriyorsunuz. Arka sayfaya geldiğinizde kesme işaretini veya bir isim gördüğünüzde diyorsunuz ki bu neye ait? 

Hah işte bazı çalışmalar da tam bu şekilde. Masaya oturuyorsunuz ama sadece oturuyorsunuz.
Çalıştığınızı zannediyorsunuz ama aslında sadece yüzünüzü elinize yaslamış okuyormuş gibi yapıyorsunuz. İşte o yüzden çalışmak kelimesini kullanmadım. 
Emek vermemiz lazım. Anlamadığımız şeyleri öğrenmeye çalışmalıyız. Yoksa yarın öbür gün önümüze tekrar geldiğinde "Bu neye aitti?" sorusuyla kalakalırız.
O yüzden eğer gerçekten aklınız masada değilse kendinize boşa eziyet etmeyin. O zamanı daha verimli bir şekilde kullanmak için harcayın. Aklınızı masadan uzaklaştıran şeyleri halledip geri oturun.
. . .
Örneğin bana bu sıralar çok fazla oyuna zaman harcadığımı söyleyen takipçilerim oldu. Evet can sıkıntısından tatilin yarısında hesabımı silip tekrar max level yapana kadar oynadım. Ancak orada harcadığım zamanı telafi etmeyi ihmal etmedim. Ben o oyunlar ile zaman geçirmeseydim kendimden eminim ki o masaya oturasım bile gelmezdi. Çünkü çalışma motivasyonu dediğimiz bir şey var.
. . .







Çalışma motivasyonu için ben hayal kuruyorum.
Şuan bu yazıyı okuyorsanız istediğiniz, hedeflediğiniz bir şeyler olduğunu düşünüyorum. Kendinizi sürekli oradaymış gibi, o hedefe ulaşmış gibi hayal edebilirsiniz. Sizi bilmem ama bu benim çalışmam için gerekli olan motivasyonu bulmam için yeterli oluyor


. . .

#zincirikirma konumuza geri dönmek istersek...




Amaç: Kendimizi bugün olduğumuz yerden daha iyi bir yere getirmek için emek vermek.
Kural: 12 saat boyunca çalışmak.
Ne zamana kadar? : Ben eğer faydalı olduğunu düşürnürsem -ki ben daha önce de bu yöntemi sevdiğimi söylemiştim- hazirana kadar devam etmeyi düşünüyorum.

Günü gününe uygulayabilir miyim? Elbette bir insanın bir günü diğer gününe uymayacaktır. Ama elimden geldiğince bu kurala bağlı kalmaya devam edeceğim. Bana eşlik etmek isteyen herkesi beklerim😁

. . .


Hazirana kadar olan süre zarfında kendimizi geliştirmek için harcayacağımız süre yaklaşık 1200 saatte denk geliyor. Planımızın yarısına uyamasak bile gene de ortalamanın üzerinde olacağımıza inanıyorum.
 Ben kendimden eminim. Daha güzel bir gelecek yaratmak için, kendimi hedeflediğim yerde görmek için günümü ders çalışmaya ayırmaya hazırım.

Şimdi size soruyorum: Hayatınızı değiştirmeye hazır mısınız?




fotoğraflar instagramda takip ettiğim motivasyon hesaplarına aittir. Bugün bu yazıyı yazabilmem için bana fikir veren tüm motivasyon hesplarına teşekkür etmek istiyorum. Eğer hesapları takip etmek istersenizz hepsinin üstünde kullanıcı id leri mevcut. Kesinlikle öneriyorum sizlere😁 Yazımda çalışma motivasyonundan bahsetmiştim ya? Heh bu hesaplar da beni oldukça olumlu etkileyen, bana motivasyon veren şeyler arasında.
Umarım okuduğunuz yazım içinizde bir şeyler uyandırabilmiştir. Dilerim ki çalışmanız için gereken motivasyonu burada bulabildiniz.😁 Fikir ve görüşlerinizi lütfen yorumda belirtin. Eklemek istediğiniz bir şey varssa aynı şekilde yorumlarınızı bekliyor olacağım.😁😁
Google Plus'da Paylaş

Yazar gezen mühendis

Yazar hakkında bilgi yazılacak.
    Blogger Yorumları
    Facebook Yorumları

0 yorum :

Yorum Gönder

öneriler